Konkret konst

Vi var idag på Konstköpings Norrmuseum, höll jag på att skriva. Asch, jag börjar om. Vi var på Norrköpings Konstmuseum. Vi kan väl tryggt säga att vi aldrig gått igenom någon utställning så fort som vi gjorde idag. Casper såg verkligen inte tjusningen av att långsamt gå runt och titta på fina tavlor och skulpturer. Överlag är det sällan något stillasittande intresserar honom så till vida det inte handlar om digital karaktär. Så vi sprang genom sex olika utställningar, hoppade över några soffor och tryckte på hissknapparna istället.
 
I källaren fanns det en ateljé där både barn och vuxna kunde skapa egna alster i ledning av en muséepedagog. Temat för dagen var "vad jag gillar" och det fanns silkespapper, akrylfärger, saxar, lim och träbitar att skapa med. Casper funderade lite, bad om färg och började måla på ett papper.
 
- Vad målar du för något? frågade pedagogen.
- Pannkakor, svarade Casper nöjt.
 
(Här fanns tanken om att lägga in en bild med hans färdiga alster men målningen glömdes på vår bils tak när vi skulle åka hem så konstverket ligger någonstans i Norrköpings centrum för allmän beskådan.)


Kommentarer
Åsa

Jag ser inte heller tjusningen med att gå runt och titta på konst. Får jag inte pilla på det är det inte roligt. ;)

2013-02-08 @ 19:55:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0