Vardag och reklam.

Vi trivs bra här i Kävlinge. Casper har skolats in på sin nya förskola och verkar trivas och vardagen börjar så småningom komma ifatt oss. Jag och Matilda har bekantat oss med vår nya barnavårdscentral och nu har hennes viktkurva äntligen börjat plana ut. Det var på vippen att jag började beställa offerter för golvförstärkning men nu börjar det som sagt bli å det normalare hållet.
 
Bvc-sköterskan var bra. kunnig och saklig men möjligtvis lite torr. Hon frågadade vad Matilda åt och jag svarade sanningsenligt: "Mat, välling, ersätting, frukt, gröt, damm och skor." Sen blev det tyst och jag fick en barnsäkerhetsfolder i handen.
 
Nu har inskolningen pågått en vecka så vi räknar med att bli gruvligt förkylda inom kort. 
 
Sen vill jag passa på att göra reklam - mot reklam. Skulle beställa en skylt att sätta på brevlådan, googlade och hamnade på skyltmax.se. Mot att jag skriver det här får jag en "ingen reklam, tack"-skylt att sätta på brevlådan. Hur meta (antimeta? Dubbelmoral?) blev inte det här, då?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0