Hållbart

Idag läste jag att Lindex skulle släppa en kollektion för män. 95% av kollektionen skulle visst bestå av "hållbara material". Så de övriga fem procenten har kläder som består av toapapper och bladguld? Eller kanske bara av samma material som damkläderna.
 
Förutom slösurfande på Aftonbladet så pysslar jag med en illasinnad förkylning, nedärvd i rakt nedstigande led av Casper. Trodde att jag minst hade 38,5 graders feber i förmiddags, tempade och kom upp i hisnande 36,8. Och till skillnad från större delen av Sveriges befolkning så är jag normaltempad och ligger runt 37 grader i vanliga fall så då var det väl bara att bita ihop och tömma diskmaskinen i alla fall. Inga ursäkter.
 
Matilda har börjat ta sig runt på allvar. Tidigare har hon liksom ninjahasat sig fram på rumpan när vi vänt ryggen till och plötsligt har hon bara befunnit sig en meter längre bort men sällan mer än så. Nu hasar hon sig fram med lite störe bestämdhet och tar sig faktiskt framåt även när vi ser på. Nu ska det pillas och ätas på allt så vi kan ju lugn säga att det blivit lite mer rock 'n roll-barnpassning här i huset. Kanske dags att sätta upp de där barngrindarna snart. Vilket år som helst nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0