Dagens

Alltså, jag har ju förut berättat om min bristande förmåga att följa skrivna recept. Så även idag. Vi hade kokt potatis och äggsås i kylen efter gårdagens middag så jag tänkte göra fiskburgare. Hittade ett "busenkelt" recept bestående av 400 g halvtinad fiskfilé, ett ägg, mjölk, salt och vitpeppar som skulle mixas och sedan vändas i ströbröd för att slutligen stekas på låg värme. Det lät ju lätt, tänkte jag, och förväxlade 1 ½ dl mjölk med ½ dl mjölk. Det blev väldigt rinnigt...
 
Det färdiga resultatet smakade ganska gott (lilleman sa minsann att det var "jättegott", till skillnad från tidigare middagar som varit "tråkiga" och "äckliga" redan innan han vet vad som serveras. Kul att laga mat till honom, liksom...) men såg ut som en hög med smuliga digestivekex ungefär. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0