Befogad hypokondri

Efter att ha smittat alla i hushållet med förkylning påbörjar sonen nästa korståg - ögoninflammation. Och visst kliar det lite i ögonen nu? Eller?
 
Jag, och säkerligen många med mig, lider av svår hypokondri när det gäller smittsamma barnsjukdomar. Går det löss på förskolan, då kliar det som sjutton i hårbotten oavsett om där finns löss eller inte. Magsjuka i omgivningen - illamåndet kommer som ett brev på posten. För att inte tala om mask...
 
Än så länge har vi varit förskonade både från löss och mask (Peppar, peppar, ät en hel jäkla tall!!!) men det är väl bara en tidsfråga. Förresten har jag lärt mig den hårda vägen att aldrig säga att "vi har minsann aldrig haft..." eller "nu är det ju jättelänge sen Casper var sjuk i...". Meningarna man ska säga är "Just NU är vi friska" eller "Vi väntar bara på att insjukna i...". Då har vi helgarderat oss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0