Dagens

I min iver att effektivisera matlagningen testade jag idag färdiga köttbullar i gräddsås, konservburksstyle. Till detta skulle jag serverat potatismos till sonen men efter ett dygn i misär ORKADE jag inte skala potatis utan han fick hålla till godo med broccoli- och blomkålsmos. Tidigare har han ätit det med god aptit men idag blev vi osams under tillagningen så då vägrade han att ens smaka. Happ. 
 
(Ett halvt blomkålshuvud och ett gäng broccolibuketter kokar i två dl grädde och en hönsbuljongtärning tills blomkålen är mjuk. Mindre bitar - kortare tid. Stavmixa och smaksätt med salt, smör och vitpeppar efter behag.)
 
Köttbullarna fick ett definitivt nja från oss föräldrar. Smaklösa, degiga och små. Såsen var väl inte direkt gräddig, snarare skolbespisningsaktigt brunslemmig. 
 
Men frågar vi sonen ger han två tummar upp. Burken tog slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0