Dagens

Jag är inget fan av många ingredienser eller recept med många punkter. En av mina svagheter är att jag är askass på att läsa instruktioner, tabeller och diagram. Därför lagar jag mat på känn och kommer förmodligen sällan skriva ut exakta mått. Dessutom missar jag alltid bussen. Kanske har jag fått den egenskapen av min mamma?
 
Jag lärde mig steka pannkakor redan på lågstadiet, mams hade lärt mig receptet och lät mig använda spisen alldeles själv (vilket jag tvivlar starkt på att jag kommer låta mina barn göra i samma ålder. Mina nerver...herregud!): 4 ägg, en liter mjölk och lagom mycket mjöl. Idag har jag i ett extra ägg och adderar en smula salt för smakens skull.
 
Ikväll blev det tacogratäng till middag. Överbliven tacofärs, stekt lök och kokt broccoli blandades i en ugnssäker form. På med en liten burk creme fraiche och lite riven ost. In i ugnen, 200 grader i ugnen tills dess att osten smält. Tjoff, tjoff.
 
I detta hushållet äter minst en enligt LCHF och våra respektive föräldrar äter även de enligt den läran så vi använder fullfeta (och gärna ekologiska) produkter och adderar kolhydraterna vid sidan om för barn, besökare och icke renläriga. Inte så krångligt och mycket godare. Men jag försäkrar er att det inte kommer bli en bantarblogg av det hela. Möjligtvis kommer jag att skryta lite (mycket) när jag gått i mål men jag kommer inte hålla på att försöka frälsa eventuella läsare. Var och en är salig i sin tro. Amen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0