Dagens femminutersrecept

För att vara så ohyggligt kräsen är det riktigt märkligt att allt som har haft kontakt med vatten slinker ner i tvåochnåntingåringens mage. Lax är en favorit, både kall- och varmrökt, gravad, stekt, ugnsbakad, kokt och på tv. Och med tanke på alla omegafettsyror han intagit räknar jag kallt med att han utvecklar någon form av superprogramvara och försörjer mig på min ålders höst.
 
Nåja.
 
Rör ihop ägg, grädde och ev lite riven ost. Stek i stekpanna och lägg äggröran på tallriken. Skär några gurkstavar och tomatklyftor, strö över några babyspenatblad (men räkna inte med att de blir uppätna). Öppna paketet med kallrökt lax. Har jag ett par sekunder extra lägger jag till lite pasta eller en bit bröd för tallriksmodellens (samvetets...?) skull. 
 
Enjoy.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0