Dagens rätt

Dagens lunch tog ungefär 40 sekunder att tillaga. Vi värmde helt enkelt på pannkakorna från igår.
 
Jag är förresten en ivrig pannkaksanhängare. Det går att variera i det oändliga och är väl i princip det enda som slinker ner när sonen matvägrar av någon anledning (sjukdom, tandsprickning, utvecklingsfas...). Favoriten är helt vanliga pannkakor med sylt eller socker men jag lurar honom ibland och river ner grönsaker och/eller byter ut vetemjölet mot någon grövre variant. Gårdagens pannkakor gjordes på fint rågmjöl och morötter. Casper såg smeten och sa:
- Cappe inte äta det.
- Bajskorv, sa jag inte. Men jag tänkte det och lät honom istället sitta med surfplattan medan jag stekte färdigt. Och då åt han med god aptit eftersom de nyttigare pannkakorna ser precis ut som helt vanliga.
 
Det är sådana små föräldralögner som gör vardagen lite, lite lättare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0