En lögn till

En god vän, eM, sa en gång att det finns två olika sorters människor, de som har principer och de som har barn.
 
En gång för länge sedan deklarerade jag att jag minsann aldrig skulle hota med något jag inte skulle kunna realisera, dvs "kommer du inte nu så går jag själv"-lögnen skulle aldrig kunna omsättas i praktiken eftersom jag (förmodligen) inte (medvetet) skulle lämna honom ensam inne på Ica Maxi en fredag eftermiddag efter löning.
 
Så jag tullar lite på den.
 
Ibland blir det ett "om du inte kommer nu så klär JAG på mig!" eller "kom nu! Annars startar jag bilen!!". Rent principiellt har jag ju inte kommit med tomma hot även om innebörden eventuellt, kanske, möjligtvis i en snart treårings huvud skulle kunna tolkas annorlunda.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0