På andra sidan

Då har man kommit ut på andra sidan. Andra sidan magsjukan, alltså.
 
Det värsta med att vara först i familjen med att få magsjukan är att när man försiktigt börjar stå på darriga ben och kisa mot solen, då är det dags att ta hand om de andra som ligger däckade. Det är alltså bäst att vara sist, då blir man mest omhuldad.
 
Innan jag fick barn såg jag fram emot januari och februari - gnistrande kalla vintermånader, chans till snö och frostbitna kinder. Efter att vi fått barn gör vi inget annat än att längtar efter knoppsprickning och porlande bäckar medan vi torkar kräk och lyssnar efter skällande krupphosta.
 
Jag läste i Hemmets Journal (på toa, givetvis) att ett vaccin mot vinterkräksjuka skulle vara på ingång inom kort, men efter en googling ser jag att uppgifterna kan vara felakiga.  Oavsett, om och när det kommer, kommer vi stå först i vaccinationskön, sanna mina ord. Sen skaffar vi vinterhus i Spanien. 


Kommentarer
Sophie

Det låter väldigt jobbigt! Jag kan föreställa mig hur jobbigt det är med små barn i kallaste vintern i Sverige. Att flytta till varmare klimat kan låta frestande, men från ett virus-synpunkt kommer det tyvärr inte hjälpa - tvärtom. Vinterkräksjukan - norovirus - kallas så för att i norr är den vanligare på vintern. Så är icke fallet här i Florida - vår säsong är 12 månader. Och detsamma gäller influensa och alla andra elakheter. Ett vaccin låter bra! :-)
Hoppas ni snart blir friska. För mig är det absolut svåraste med att vara småbarnsförälder alla rejäla förkylningar med feber, kräk och hosta. Och kräksjukan toppar listan för då är jag så svag själv och har svårt att ta hand om de små. Krya på er!

2013-02-08 @ 15:09:44
Ellen

Asch, förstör nu inte mina illusioner om varma länder och smittfrihet ;-)

2013-02-08 @ 15:33:26
URL: http://femminutersmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0