Superhjälteförmågan var inte självvald

Jag var på efterkontroll i veckan, dvs den barnmorskeundersökning som görs två-tre månader efter förlossning. Eller underredesbesiktning som jag väljer att kalla den. Jag blev godkänd och fick i alla fall inte körförbud, om än med en anmärkning. Barnmorskan, som var av det äldre gardet, kikade i min journal och sa lite bekymrat och lite förebrående:
- Jag ser att du vägde tio kg mindre på inskrivningen.
- Ja, svarade jag glatt. Det är min superhjälteförmåga att gå upp jättejättemycket i vikt under graviditeten och sen inte gå ner det efteråt.
 
En annan av mina superhjälteförmågor är att pladdra för mycket och tvångsmässigt skämta när jag är nervös.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0