Vi ger det ett försök.

Det är väl lite symtomatiskt - just när första inlägget ska skrivas vaknar Matilda, (åtta veckor och en dag idag) och känner inte för att bara ligga stilla och titta på sängmobilen en stund. Casper, (två år, tio månader och en dag idag) sitter framför youtube (hoppas jag...) och navigerar runt på surfplattan bättre än vem som helst från 00-generationen*. 
 
Den här bloggen hoppas jag kunna handla om reflektioner och ögonblicksbilder kring mitt föräldraskap. Bläh, det lät skittråkigt. Den kommer i alla fall inte handla om mode för jag går fortfarande i mammabyxor från 2009. Eller träning, för det är skittråkigt och ger alla andra (och framför allt mig) dåligt samvete.
 
Under tiden som blogginlägget fortsätter vill Casper, som nu tröttnat på surfplattan, att jag ska navigera bilhissen i hans leksaksgarage, ha låtsasdricka, kolla på Bärgarn på TV och sitta bredvid mig bara för att bita mig kärleksfullt i sidan.
 
Nytt försök för bloggskrivande. Efter i runda slängar tjugo sekunder är det dags för en bajsblöja. På't igen. Tre ord skrivna, två strukna och telefonen ringer. Jag inser att det här kan bli en utmaning.
 
 
 
 
 
 
 
 
*00-generationen: Folk av äldre gardet. De som låter videon (ja, de har fortfarande video) blinka på 00.00 eftersom de inte vet hur de ska ställa in klockan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femminutersmamman

Bara fem minuter till, snälla!

RSS 2.0